Etiketa prodává… V poslední době si všímám, jak světoví i tuzemští vinaři obměňují etikety svých vín. Dříve si sázelo možná víc na tradici, pokud si zákazník zvykl na určitý grafický projev, tak bylo vhodné se ho držet. Teď mi přijde, že je snaha ukázat, že se jde s dobou, že existuje nápaditost, barevnost a vtip v prezentaci vína.
Mám před sebou právě přechutnanou lahev vína. Výrazný název, který jasně zasazuje víno do regionálního a historického kontextu pěstování révy, co posloužila výrobě tohoto vína. Pak tři trochu autochtonní odrůdy, které daly vínu tělo. A nakonec výrazný obrazec svislých rovnoběžných čar, částečně pokrytý pastelovými pruhy, co upoutá a vyvolá emoce…
Snad pravidelné řádky podzimní vinice, snad části technologických zařízení vinařství, latě velkých dubových sudů, dlaždice na podlaze sklepa nebo nekonečné zásoby naplněných lahví vína. Tvůrce štítku architekt Ararat Haydeyan ho nazval „Chameleon“ a dává nám vlastně vybrat. Každý ať v něm vidí něco jiného.