Pravidelní čtenáři

sobota 25. dubna 2020

Blogu do vínku

O Silvestru před vstupem do roku 2020 jsem v obchoďáku u regálu s dobrůtkami na večerní posezení potkal známého... Oblíbeného vinaře z litoměřické vinařské oblasti, jehož vína rád objevuji. Pozdravili jsme se a chvilku se v tom mumraji zastavili. Vyprávěl mi, jak se mu povedl z letošní panenské sklizně Sauvignon, Tramín a Solaris, sotva vína nalahvovali, byl o ně tak velký zájem, že se prodávala téměř sama. Jak se o tom s nadšením rozpovídal, ucítil jsem vůni těchto aromatických odrůd, v duchu jsem seděl u nalitých sklenek a po doušcích se kochal krásným vínem. V chuťových pohárcích mého jazyka se ozvala vinná paměť těch několika stovek napitých pokladů od vinařů z celého světa. Měl jsem touhu vinaře přemluvit, ať sedne ke mně do auta a vyrazíme spolu do vinařství, přechutnat vše, co se dá, povyprávět a pobavit se, zkrátka prožít ideální silvestrovský večer. 

Místo toho ze mne lezlo klasické novoroční přání, ať jim to stále tak pěkně roste a dočkáme se další skvělé úrody. On se jen zasněně podíval do prázdna nad mou hlavu a opravil mne. Přeji nám a koneckonců i všem ostatním, ať je v tom novém roce hodně sluníčka, dozrávají při něm do sladkosti nejen hrozny, ale pomáhá i milým úsměvům našich blízkých a přátel, které sami rádi potkáváme kolem sebe, lépe se nám pak hojí polámané kosti i ostatní neduhy těla. Ať je dostatek vláhy, hroznům to dá dostatek šťávy, kterou nám pak předají do lahodného moku, kterého si budeme moci užít dosyta pro dobrou náladu a moudrost myšlenek. Ať jsou všechny dny klidné, bez vichrů a krupobití, přenese nás to blíž ke splnění svých přání, malých i velkých cílů, a to bez zbytečných ztrát a rozmíšek… 

Nemohu se nabažit objevování stále nových vín z různých zemí, regionů, viničních tratí, odrůd i cuvéeček, ročníků dobrých a ještě lepších, a taky se tu a tam vracím k jistotám, na které jsem při mém objevování narazil. Všude tam nacházím úžasnou moc přírody a poctivost a umění vinaře, přičemž oceňuji, jak se slunce a vláha podepsaly na kráse ochutnávaných vín. 

Měl jsem v životě štěstí na pár přátel, jedním z nich je i Jarda, se kterým jsem před časem auditoval rizika finančních operací. Od čísel jsme naše audity postupně přesunuli k prověřování dobrých vín. Pro nikoho o tom zprávy nesepisujeme, ale řekli jsme si, že by stálo za to něco z obsahu našich koštýřů dát na papír. Proto startujeme tento blog. Nebude to ani tak o analytických hodnotách, ani o senzorických vjemech. Primárně chceme uchovat zážitky, které nás při cestách za vínem potkaly. Možná by to mohlo zajímat i někoho dalšího.

Rodan


Žádné komentáře:

Okomentovat