Pravidelní čtenáři

pondělí 27. dubna 2020

Cork and Bottle

Ve svém prvním příspěvku do tohoto blogu bych se chtěl alespoň krátce zmínit o místě, kde se zrodila moje vášeň k vínu. Tím místem je vinný bar Cork and Bottle v centru Londýna, založený v roce 1971 a spojený s vinařskou legendou Donem Hewitsonem. Když jsem poprvé vstoupil do baru nesoucí toto jméno, okamžitě na mě dýchlo něco, čemu se říká genius loci. Bar plný všech možných skleniček, obrovské množství lahví vína doslova všude kolem mne, menší stolky pro příjemné posezení ve dvou, zákoutí pro větší společnost. Hlavně ale příjemná atmosféra, kterou kromě designu interiéru vytvářeli usměvaví, diskutující a očividně spokojení lidé. Při prvním zkoumání vinného listu a lahví obklopujících bar jsem měl najednou pocit, že mám možnost objevit celý svět: Evropa, Austrálie, Nový Zéland, Jižní Afrika, Dom Pérignon, Barolo, Sangiovese, všechny světoznámé vinařské oblasti, odrůdy, vinařství, až se z toho hlava točí.
Do tohoto baru mě přivedla dnes již před téměř 20 lety souhra náhod, kamarádi a nesmím zapomenout na člověka, který tento bar již více jak 20 let vede. Jmenuje se Vašek, v baru ho znají všichni jako Vash. Když jsem při jedné z návštěv Londýna tehdy jako student Vysoké školy ekonomické dostal nabídku nějaký čas zde pracovat, neváhal jsem ani chvilku a nadšeně přijal. Pracoval jsem více než rok v kuchyni. Naučil jsem se mnoho o víně, ale vždy mě zajímal komplexní pohled hosta, celkový zážitek z návštěvy. Výborná vína se musí snoubit s vhodnými a hlavně vždy čerstvými pokrmy. Žádné náhražky, žádné polotovary, jen poctivá práce. Příjemná usmívající se obsluha dokáže zázraky.

Po návratu domů jsem strávil krásných 10 let ve službách národních aerolinií. Měl jsem možnost procestovat téměř celý svět a při tom ochutnávat vína a popovídat si s vinaři přímo na místě. Kouzlo přírody spolu s uměním a poctivou prací vinaře je opravdový zážitek. Dojmy z alespoň některých míst se pokusím použít v příštích příspěvcích.
Kouzlo objevování nových vín i vinařů, sdílení dojmů a zážitků je něco, co máme společného s Rodanem. Pokusíme se tedy podělit se o dojmy a zážitky z cest tuzemských, které podnikáme, nebo zahraničních, které plánujeme.

Jarda

Žádné komentáře:

Okomentovat