Pravidelní čtenáři

pondělí 2. srpna 2021

Rendez – Vous

Někdy se to zkrátka tak stane. Máte chuť na víno z určité oblasti, z oblíbených hroznů, či patřičné dospělosti. Můžete volit nějakou svou jistotu. Už vám dříve v minulosti jedno konkrétní víno udělalo radost, tak proč se k němu nevrátit. Nebo se můžete pustit jen tak naslepo do objevování něčeho nového, co vás jen a jen překvapí. Anebo taky třeba zklame…

Před pár dny jsem dostal chuť na nekomplikované červené víno z jižní Francie. Třeba nějaké to od Rhony, nebo z Languedocu či ještě západněji z Gaskoňska. Měl jsem na jazyku typické trio odrůd GSM, čili Grenache, Syrah a Mourvedre, nejlépe v příjemném cuvée. A kdyby k tomu přibylo ještě něco navíc, taky dobře. V tomto směru se však mé zásoby vyprázdnily, tak nezbylo než se stavit v blízké vinotéce Global Wines.

Radost mi zpravidla udělá i pouhé procházení regálů a prohlížení jednotlivých vinět. A když už mám pocit, že to mám, zkusím ještě pro jistotu Vivino. Jak vybrané víno chutná ostatním milovníkům vína? Čím více to osciluje kolem 4 bodů, tím víc jsem přesvědčen o dobré volbě. Odkládám lahve zpravidla zpět, pokud hodnocení dosáhne jen někam pod 3,7. Konečně, mám možnost volby, ne? Lahví s vínem jsou tu stovky…

Po pár pokusech jsem narazil ve spodním regále na krásně malovanou vinětu. Mohlo by mě to varovat, čím pestřejší, tím víc podbízející… Ale obrázek nebyl zas tak úplně laciný na první dobrou, spíš poutal mou pozornost, aby bylo vidět, odkud dané víno pochází. Typická starosvětská Francie, někdy z poloviny minulého století… Jako malý kluk jsem hltal filmy z tohoto prostředí, dostávala mě malebnost jihofrancouzského venkova, kde všechno má svůj řád, nikdo se za ničím nepachtí, udělá si čas na posezení ve stínu u dobrého jídla a pochopitelně lahvinky vína.

Barevná slepička s kohoutkem bok po boku pod nápisem Premier Rendez – Vous, k tomu dovětek cuvée Cabernet – Syrah z Languedocu, ročník 2019. To by šlo, oblíbené odrůdy, co dokážou potěšit. Ještě scan, zda to není úlet, na Vivinu 3,8 bodu. Sláva jdu do toho. Kupodivu i rozumná cena, není proč váhat. Příjemný večer začal.

Víno má na svědomí LES PRODUCTEURS REUNIS, čili něco jako vinařské družstvo, z Cébazanu. Vinaři vyrábějí svá vína společně v udržovaném sklepě pod vedením špičkových enologů. Zaměřují se právě na bílá i červená cuvée, kdy vína nejprve procházejí tradičním kvašením moštu samostatně a později se dávají dohromady v nerezových tancích s řízenou teplotou. A neopominutelná je i prezentace jejich vín, lahve s víny jsou pro zákazníky nepřehlédnutelné, poutají je nostalgicky na „staré časy“. Tož u mě se jim to podařilo. 

Jak bych víno hodnotil? Sametové, jemné víno rubínové barvy, třísloviny skvěle sladěné. Myslím si, že v tomto případě se podařila skvělá kombinace dvou velmi dobrých odrůd. Spíš bych výsledek zařadil do škatulky chutná po švestkách, ale kdo chce najít přezrálé peckoviny, případně drobet černého rybízu či lesní plody, asi se mu to podaří. K tomu pak ještě standardní hrst sladkého koření, čokoláda, vanilka.

Vše mělo ještě konečnou dohru. Vivino si moc dobře pamatuje, co jsem si díky nim prohlížel. Neodpustili se mě zeptat, jak mi víno chutnalo. Tož chutnalo, tak proč se nepodělit. Ocenil jsem ho 4 body a přidal pochvalu. Po několika dnech jsem dostal do appky jeden like a k tomu komentář od sympatické Inny z Ukrajiny. Víno chválí a symbolicky připíjí na zdraví. Takže i ode mě všem. Cheers!

Rodan


Žádné komentáře:

Okomentovat