Pravidelní čtenáři

pondělí 21. září 2020

Víno z Falce na stánku Wine Friends

Na vinobraní třetí pražské městské části pod žižkovskou televizní věž mne přitáhla dvě hlavní lákadla, a sice vinařství Gala a Weingut Pflüger z oblasti Pfalz v Německu. O setkání s víny Gala a Gurdau, a nejenom s nimi, z nabídky Merlot d’Or jsem se tu již zmínil (tady). Dnes se tedy pojďme podívat na falcká vína.

Německé ryzlinky jsou téma samo o sobě. Mám je rád, ostatně jsem tu nedávno psal o jedné z navštívených degustací (tady). Tenkrát stály vedle sebe tři vzorky německých ryzlinků, podotýkám, že to bylo naslepo. Typický vzorek z Mosely, další vzorek z Rheingau, a pak jeden, který jsem nebyl schopen nikam zařadit. Byl to ryzlink, který pocházel právě z oblasti Pfalz (někdy píšu česky Falc).

Pfalz je druhá největší německá vinařská oblast s celkovou rozlohou 23 500 ha. Táhne se 80 km na sever od francouzského Alsaska, jehož horské pásmo Vogézy přechází na německé straně v pohoří Haardt. Je to asi 30 km dlouhé pohoří Falckého lesa, které chrání celou oblast před chladnými severními větry. Oblast se vyznačuje nejteplejším a nejsušším podnebím v Německu, především díky mikroklimatu vytvářeném deštným stínem na úpatí svahů, kde je vysázena většina vinic. Zalesněné kopce s četnými hrady a zříceninami lákají do regionu mnoho návštěvníků. Jen tak pro zajímavost uvádím, že město Neustadt an der Weinstraße je označováno jako jedno z německých hlavních měst vín.


Nedaleko od tohoto města, asi 10 km severně, se nachází městečko Bad Dürkheim, ze kterého pochází vinařství Pflüger, které bylo předmětem mého zájmu při letošním vinobraní. Načetl jsem si předem o tomto vinařství co nejvíce informací, zajímalo mne například, jaká vína a jakým způsobem tam vyrábějí a na jakých vinicích pěstují hrozny pro svá vína. Rád přicházím na ochutnávku zajímavých vín připraven. 

U prostředního ze stánků v altánu pod Žižkovskou věží jsme našli přátele, tedy přátele vína. Vína zde prezentovala společnost Wine Friends. Právě ona v České republice zastupuje mimo jiné vinařství Pflüger. Trochu mne zklamalo, že zde byly k degustaci pouze vzorky v základní řadě, ale musel jsem akceptovat, že bylo těžké odhadnout, jaký bude na vinobraní zájem o německá vína. Avšak i nabízený jednoduchý Riesling 2019 byl svěží, jiskrné barvy a s příjemnou vůní s nádechem zeleného jablka. V chuti příjemně nasládlý s jemnou kyselinkou, která skvěle vyvažovala zbytkový cukr ve víně. Za mne jemné, harmonické a osvěžující víno, které rozhodně představuje skvělý poměr ceny a kvality. Přátelé vína mají dle slov jejich obchodního zástupce velice dobrý a osobní vztah s vinařem Alexem Pflügerem, proto jsme s Rodanem s nadšením přijali nabídku, že jakmile Alex přijede do Prahy, velice rádi se s ním setkáme a zúčastníme se případné degustace jeho vín.


Na stánku Wine Friends nechyběla ani francouzská a italská vína. Francie a Itálie jsou naším častým předmětem zájmu, proto jsme s radostí ochutnali sympatickou trojici červených vín. Prvním byl Cabernet Sauvignon Monsieur Jules z Languedocu. Víno s intenzivní granátovou barvou, výraznou vůní s tóny černého rybízu a borůvek. Na patře bylo kulaté, ovocně nasládlé, středně plné s měkčími tříslovinami.

Druhým bylo DUE Rosso z vinařství Azienda Agricola Russolo. Jak sám název napovídá, víno vzniklo spojením dominantní odrůdy Merlot a Cabernet Sauvignonem. Mělo sytě červenou barvu s fialovými odlesky, ve vůni převládali maliny a lesní bobule. V chuti bylo harmonické s měkkou tříslovinou a dlouhou dochutí.

Trojici doplňovalo Primitivo di Manduria DOC z vinařství Masseria Trajone. Mělo intenzivní vůni tmavých bobulovin a květin, s nádechem bylin, koření, kouře a kávy. Chuť byla velmi bohatá, s vyváženou pevnou tříslovinou a ovocně nasládlým závěrem, velmi dlouhá a příjemná. Z červené trojice toto víno u mne zvítězilo.

Přestože jsem z německého regionu Pfalz neochutnal vše, na co jsem se připravoval a těšil, měl jsem na druhou stranu možnost ochutnat i jiná vína, která rozhodně stála za to. Přátelé vína jsou velcí nadšenci, kteří se snaží být spojovacím článkem mezi zákazníky a vinařstvími, vína vybírají s maximální péčí tak, aby odrážela významnost regionu, kvalitní a poctivou práci vinaře a osobní přístup. Kdybych někdy přemýšlel o založení společnosti zabývající se dovozem vína, vydal bych se podobnou cestou.

Jarda


Žádné komentáře:

Okomentovat