Pravidelní čtenáři

pátek 21. srpna 2020

Dornfelder Erben Exklusiv


Před pár dny jsem tu složil hold červenému vínu z Mikulovska, které nám na ochutnávce předložilo vinařství Tanzberg. Jejich Dornfelder z trati Turold, ročník 2018, ve výběru z bobulí, se jim opravdu povedl. Moc se těším, až si udělám čas se svými blízkými, a přechutnáme celou lahev. Není to však jediné víno této odrůdy, které pravidelně vyhledávám a jsem s ním spokojený. Určitě si vzpomenete, že jsem tu chválil Jiřího Uherka, který ho umí v Dolních Bojanovicích také velmi hezky. Jeho Dornfelder z ročníku 2019 je vskutku výtečný, ač neprošel zráním v sudech, tak má díky využití teplé macerace velmi intenzivní hlubokou barvu a nabízí ovocné aroma do ostružin a borůvek. Je to spíš to naše středoevropské červené víno plné ovoce, s nízkým podílem tříslovin a hladce sametovou dochutí. Doporučuji…

Pokud však vám mám doporučit něco, s čím jste pravděpodobně ještě nepřišli do styku, tak zabrousím do sousedního Německa. Jde sice o víno odrůdy Dornfelder z velkého vinařství, ale na druhou stranu na něj díky tomu patrně narazíte kdekoliv, kam vyrazíte za hranice na nákupy. Já si ho kupuji již řadu let, a ještě mne nezklamalo. Chci vám představit Dornfelder Barrique Trocken, který nabízí vinařství Langguth ve své vyšší řadě Erben Exklusiv Serie a pravidelně mu přidává na lahev medaili z Meingers Weintest. 


Víno má krásnou tmavou barvou, vůně a chuť je typicky odrůdová, se sametovou dochutí. Díky využití barikového sudu se ostružinová chuť doplněná višněmi v čokoládě opírá i o vanilku a dubové tóny, získává jemné taniny a harmonicky se zakulacuje. Já si po každém doušku libuji, jak mne toto víno v ústech příjemně hřeje…

Vinařství Langguth produkuje svá vína již od roku 1788. Dnes patří v Německu k těm větším, takže se není čemu divit, že má ve svém portfoliu několik zavedených značek, mezi něž patří právě i Erben. Proč právě tento název? Německé slovo Erben se překládá jako „dědici“. Rodina Langguthů vlastnící vinařství se tak hlásí k tradici pěstování vína, k rodinnému jménu a know-how pro nejlepší kvalitu.

Díky tomu je Erben jednou z nejpopulárnějších německých značek vína, spojenou s německými odrůdami hroznů a vysokou úrovní kvality vyráběného vína. Ano, je za tím i závazek vyplývající z těch dvěstěpadesáti let vlastnictví rodiny Langguthů, i při nejlepší vůli se toho v našich končinách už nedožiju…

Rodan

Žádné komentáře:

Okomentovat