Pravidelní čtenáři

neděle 28. června 2020

Tomáš Bařina na otevřených sklepech

Od roku 2018 sídlí v nově vystavené budově vinařství Tomáš Bařina, druhý vinař ze Starého Poddvorova, který se zapojil do společných červnových otevřených sklepů. Jak sám píše na svých webových stránkách, trvalo to několik let, než se rodině podařilo zrealizovat své sny o krásném, milém a útulném vinařství. Kdo se tam byl podívat, určitě potvrdí, že se jim to povedlo. Pojďme tedy na závěr všech představovaných vinařství přijmout ještě pozvání do vinařství Tomáše Bařiny.
Vinařství vyrábí víno pouze z vlastních hroznů na 3,5 ha rozkládajících se na tratích Krásná hora a Nové vinohrady ve Starém Poddvorově a na trati Noviny v Čejkovicích. Z vín, která jsem v minulosti měl možnost od pana Bařiny ochutnat, mne okouzlila dvě. Jednak Dornfelder a pak Muškát moravský. Dokonce bych si troufl říci, že pokud mu nezůstanou v muškátu zbytečné cukry, považuji ho za jeden z nejchutnějších muškátů, které jsem v těchto končinách kdy pil.

Jak se mu povedla vína ročníku 2019? Požádám opět Mirka, jednoho z účastníků sklepů z naší party přátel a příbuzných, který to zvládl a vinařství Tomáše Bařiny navštívil.


Mirku, pochopil jsem z Tvých ohlasů, že se Ti vína Tomáše Bařiny líbila. Jak je vidíš v porovnání s ostatními dnes navštívenými vinaři?
M: Ano, toto vinařství nabídlo vzhledem k počtu návštěvníků v podstatě určitou mini degustaci všech vzorků v krásně vytvořeném prostoru pro návštěvníky v prvním patře. Pan majitel postupně usadil hosty a nabízel jim vzorky od prvního k poslednímu. Navíc včetně možnosti zakoupení dalšího občerstvení.
Znám Tě jako obdivovatele rakouských vín. Dají se tamní vína s našimi víny, třeba právě od pana Bařiny, srovnávat?
M: Je to otázka vkusu, srovnávat se dají, kvalita se v obou zemích v posledních letech určitě zvýšila. Na druhou stranu si naštěstí vína v obou oblastech zachovávají svou typickou chuť i vlastnosti. Pan Bařina by jistě uspěl i v Rakousku, vždyť je mnohým známo, že na vinných trzích v Poysdorfu velmi úspěšně soutěží i moravští vinaři.
A nakonec opět ta samá otázka. Které jedno víno od Tomáše Bařiny bys doporučil, aby ho návštěvníci otevřených sklepů neminuli?
M: Já jsem osobně byl nejvíc zaujat víny z trati Nové Vinohrady, a to odrůdami Hibernal a Muškát Moravský. Využil jsem velmi příznivých cen a hned jsem si zakoupil tradiční bedýnku. Vešla se do ní vína jak již zmiňovaných dvou odrůd, tak i další, na která se těším domů, až je v klidu přechutnám.
Slíbil jsem report zakončit tak, jak se sluší a patří, abych na někoho ze zapojených vinařů do otevřených sklepů v Novém a Starém Poddvorově nezapomněl. A to jsem dodržel. Děkuji touto cestou Mirkovi, že se s námi podělil o své dojmy z vinařství Krásná hora a z vinařství Tomáše Bařiny. Brzo ho oslovím znovu a rád si s ním popovídám právě na téma jeho oblíbených rakouských vín.
Rodan

Žádné komentáře:

Okomentovat